Week 6&7 Kumi, Murchisson falls - Bwindi - Reisverslag uit Kumi, Oeganda van Heidi&Anne - WaarBenJij.nu Week 6&7 Kumi, Murchisson falls - Bwindi - Reisverslag uit Kumi, Oeganda van Heidi&Anne - WaarBenJij.nu

Week 6&7 Kumi, Murchisson falls - Bwindi

Blijf op de hoogte en volg Heidi&Anne

29 Mei 2016 | Oeganda, Kumi

Week 6&7 Kumi, Murchisson falls NP, Ziwa Rhino sanctuary, Kibale chimpansee forest, Queen Elizabeth NP, Bwindi impenetrable NP Gorilla forest.

Vorige week woensdag was onze laatste werkdag en aan het einde van de dag de laatste donaties kunnen schenken aan sommige mensen in het ziekenhuis en zou Paul (de social worker) nog eventuele donaties als we al weg waren verdelen over de mensen die het het hardst nodig hebben. Donderdag afscheid genomen van Anne&Grace, alle kinderen en Janneke (de NL zuster) en de NL artsen. Het hele afscheidscomitee stond op de veranda, omdat het pijpenstelen regende. We hadden Frank de Oegandese taxichauffeur gevraagd ons naar Kampala te brengen, want hij reed zeer veilig. Win win situatie, hij verdiende er mee en wij hadden een veilige rit.
In Kampala hebben we nog een indrukwekkende citywalk gedaan, voornl ivm met de afstand die we hebben afgelegd, maar ook door de enorme hoeveelheid aan mensen die in de stad liepen, zaten, lagen, fietsten en reden!! Een soort heeeele grote vrijmarkt met daartussen het drukke vooral zwarte roet blazende verkeer van een hoofdstad...
Toen we na 3uur eindelijk ons doel hadden bereikt, smaakte de lunch en de koffie in "Java" des te beter :)
Vervolgens nog opzoek gegaan naar de banana boat om souveniers te kopen en met een ontzettend ervaren boda boda rijder weer terug gebracht naar ons hotelletje door de enorme chaos.
Op zaterdag begon onze vakantiereis. We zijn in 1 dag naar Muchisson falls gereden en zaten daar in een hele gave lodge met uitzicht op de Nijl.
De nijlpaarden lopen om je tent en in de ochtend hebben we een toffe game drive gedaan met leeuwen, olifanten, giraffen, apen, herten, buffalo's, nijlpaarden, etcetc.
Om nog wat te vertellen te hebben als we thuis zijn over onze onwijs mooie reis met de game drives door natuurparken en de neushoorn-, chimpansee- en gorillatracking te voet, sluit ik hierbij ons Oegandaverhaal af :)
Morgen vliegen we terug naar NL.
Tot snel allemaal :) x