kort berichtje - Reisverslag uit Kumi, Oeganda van Heidi&Anne - WaarBenJij.nu kort berichtje - Reisverslag uit Kumi, Oeganda van Heidi&Anne - WaarBenJij.nu

kort berichtje

Blijf op de hoogte en volg Heidi&Anne

29 April 2016 | Oeganda, Kumi

Ha,

Even een ander berichtje tussendoor. Soms is het hier best lastig om te zien dat mensen een operatie, pijnstilling en ga zo maar door, niet kunnen betalen. Soms moeten ze dan hun vee of land verkopen om zo geld bij elkaar te krijgen voor de behandeling. Ook komen enkele pas na weken/maanden omdat er geen geld is en daardoor nu zo ziek zijn dat nu bv hun been moet worden geamputeerd, waar ze anders bij vroege interventie die hadden kunnen behouden. Helaas hebben wij geen eindeloze put met geld, zoals de afrikanen hier wel denken. Dus we zouden graag een beroep op jullie hulp willen doen om geld te storten op mijn of Heidi haar rekening zodat we een aantal mensen kunnen helpen.

Zo zijn gisteren en vandaag ook maar twee operaties door gegaan omdat de rest geen geld had om de operatie te betalen.

Wij hebben nu voor een vrouw die door een slang is gebeten, en daardoor al de huid van haar arm af is door het gif, financieel geholpen. Kosten voor haar zijn ongeveer een miljoen shilling (250 euro), en dan te bedenken dat het gemiddelde loon 800.000 is.

Voor degene die het rekeningnummer niet hebben:
A.E.D. de Boer
NL15INGB0008434482